"Lily's Room"

This is an article collection between June 2007 and December 2018. Sometimes I add some recent articles too.

Merdeka Day Message

Herald: The Catholic Weekly , 29 August 2010, Vol.17, No.33

Merdeka Day Message


As we celebrate the 53rd anniversary of our Independence, we are thankful to God Almighty for the relative peace and harmony we enjoy in this country. We are also thankful for development that has been achieved in different areas, through the efforts of leaders at various levels.


The Church also, as a responsible and loving community, will continue in her mission to engage and dialogue with people of other religions, races and diverse cultures to ensure and to create a peaceful, loving and harmonious society, where human rights are protected particularly where freedom to profess and practise one's religion in concerned.


We hear voices from diverse quarters calling for fair play, integrity and harmony. We urge the government to safeguard the interests and rights of all peoples in our nation and particularly of the minorities and marginalized, even that of the migrant workers and refugees.


We exhort every individual to strive for integrity, honesty, and service to neighbour as the hallmark of his/her call to be a child of God.


Let us continue to pray for our Yang di Pertuan Agung, Heads of States, political and civil leaders of the Federal and State Governments that their service may forge a united people in this our beloved country.


May the Holy Spirit open the minds and hearts of all citizens to to respect and accept one another in their diversity.


Selamat Menyambut Hari Merdeka.


Most Rev. Murphy Pakiam
President
Catholic Bishops' Conference of Malaysia

Sempena perayaan Ulangtahun Kemerdekaan kita yang ke-53, kita bersyukur kepada Tuhan yang Mahakuasa bagi keharmonian dan perdamaian di negara ini.


Kita juga bersyukur dan berterima kasih di atas perkembangan pembangunan yang dilaksanakan di pelbagai tempat melalui usaha gigih para pemimpin.


Gereja sebagai komuniti penyayang dan bertanggungjawab akan meneruskan misinya di dalam melibatkan diri serta berdialog dengan penganut agama lain, yang berlainan bangsa dan budaya untuk memastikan dan mewujudkan keamanan, kasih sayang dan masyarakat harmoni khususnya di dalam mempromosi perlindungan hak-hak manusia agar kebebasan dan mengamalkan agama tertentu sentiasa terjamin.


Kita mendengar suara-suara dari pelbagai kaum untuk bersifat adil, integriti dan harmoni. Kita meneyru kerajaan untuk menjamin hak-hak dan kepentingan semua bangsa di negara kita, khususnya golongan minoriti dan terpinggir, tidak terkecuali para pekerja migran dan pelarian.


Kami mendesak setiap individu untuk berjuang demi integriti, tulus dan melayani jiran-jiran tetangga sebagai lambang panggilannya untuk menjadi anak Tuhan.


Marilah kita terus berdoa untuk Yang di Pertuan Agung kita, ketua-ketua negeri, pemimpin-pemimpin politik, pemimpin-pemimpin Persektuan dan Kerajaan Negeri di atas khidmat mereka yang menyatukan penduduk di negara yang dicintai ini.


Semoga Roh Kudus membuka minda dan hati semua rakyat untuk menghormati dan menerima antara satu sama lain tanpa mengira kaum serta agama.


Selamat Menyambut Hari Merdeka.


Yang Mulia Murphy Pakiam
Presiden
Majlis Uskup-Uskup Katolik Malaysia